Субота, 08 Серпня 2020,
СПУ на Черкащині

Фотофакт

Календар
«Серпень» «2020»
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Анонс
(00.00.0000, 00:00 - 00:00)


Загружаем курсы валют от minfin.com.ua


Загружаем курсы валют от minfin.com.ua









счетчик посещений

Як підвищити конкуренцію в політичному житті країни

Децентралізація вимагає від лідерів країни відмовитись від частини повноважень для того, аби чиновники, обрані на місцях, змогли розділити з ними відповідальність за свої дії заради блага місцевих громад.
Навряд чи існують політичні лідери, що погодяться добровільно відмовитися від влади, але децентралізація може стати ключем до успіху всіх інших реформ в Україні.
У довгостроковій перспективі будь-які інститути державної влади можуть стати корумпованими у разі, якщо не існує достатнього резерву політичних лідерів, що продемонстрували виборцям свою здатність ефективно служити суспільним, а не власним інтересам.


Головною кузнею демократичних управлінських кадрів, що зарекомендували себе, можуть стати органи місцевого самоврядування: місцеві лідери, що довели свою придатність до державної служби, мають усі підстави претендувати на більш високі державні посади.
У централізованій державі, де не існує подібного резерву перевірених альтернативних претендентів на посади у вищому керівництві країни, реформи можуть бути невтішними.

Після вигнання президента Януковича в лютому 2015 року, українські політики, на перший погляд, нібито працювали над перебудовою та очисткою українських урядових структур, але їхня зацікавленість у децентралізації була сумнівною, і реформи втілювалися дуже повільно.
Деякі партії правлячої коаліції публічно виступили проти структурних економічних реформ або відмовились підтримати важливі законодавчі ініціативи. Скандали, популістські промови і пошук винних стали буденною справою політиків.
З’явилися звинувачення у корумпованості нових політичних еліт. Громадськість відчула розчарованість новим урядом.
Все це нагадує дежа вю. Помаранчева революція в 2004–2005 роках дозволила оновити склад політичного керівництва країни, але, на жаль, новим політичним лідерам так і не вдалося провести необхідні глибокі реформи, оскільки переважну більшість своїх зусиль вони змарнували на боротьбу один з одним, врешті-решт втративши підтримку суспільства.
Україна повинна знайти спосіб уникнути повторення помилок Помаранчевої революції. Настав час закласти основи для сильних політичних інституцій, що сприятимуть конструктивній політичній конкуренції, виховуватимуть і захищатимуть лідерів, які служать інтересам суспільства.

Страх демократичної конкуренції повинен стати для політиків дисциплінуючим чинником, який сприятиме зниженню корупції.
Корінь проблеми полягає в тому, що Україні потрібне джерело якісних та незалежних політиків, щоб виборці могли обирати серед багатьох потенційних кандидатів тих, які могли б стати гарантовано кращими керівниками, ніж діючі лідери країни.
Загроза такої зовнішньої політичної конкуренції повинна дисциплінувати політичні еліти та направляти їх зусилля на служіння інтересам суспільства.
Створення такого джерела ефективних та якісних політиків – один із найбільших викликів для молодої української демократії.
Нині в Україні будь-який політик, що переслідує благородну мету та хоче стати відомим на національному рівні, змушений шукати політичної підтримки одного з ключових гравців - президента, прем'єр-міністра, впливового олігарха або лідера політичної партії.
Коло цих гравців є обмеженим, а їхня політична підтримка не безкоштовна – вона обмінюється на лояльність та слабку політичну поведінку. Правляча політична еліта контролює доступ до національної політики, і в їхніх інтересах зробити так, щоб нові обличчя не створювали їм загрози.
Отже, сьогодні українцям варто замислитися, як підвищити конкуренцію в політичному житті країни і яким чином суспільство може зменшити контроль доступу до національної політики з боку теперішніх лідерів.
Зокрема, потрібно трансформувати політичний процес таким чином, щоб налагодити безперервне постачання нових ефективних та незалежних політиків, які продемонстрували свою здатність керувати громадськими ресурсами та ефективно працювати на користь державі.
Якісні незалежні політичні лідери не з’являться самі собою. Бути політиком у демократичному суспільстві – це складна робота.
Ефективний політик повинен вміти прислухатися до виборців, проводити ефективні кампанії, вигравати вибори, приймати політичні рішення, що знайдуть підтримку більшості серед депутатів, відкидати погані ідеї та знаходити компроміси, невтомно спілкуватися з громадськістю, щоб пояснювати доцільність прийнятих політичних рішень, контролювати виконання прийнятих рішень, нести відповідальність за скоєні помилки та виховувати майбутніх політичних діячів.

Тому не варто дивуватися, що на пострадянському просторі в атмосфері тотальної корупції, що встановилася за останні 25 років, талановиті громадяни, які хотіли служити своїй країні, не мали достатньо можливостей набути досвіду політичної роботи.
Майдан 2013–2014 років надав унікальну нагоду для активістів громадянського суспільства набути досвіду та опанувати професію політика.
Передача реальних повноважень на місцевий та обласний рівні, а також вільні та чесні вибори до органів самоврядування можуть створити можливості для сотень талановитих людей отримати досвід державного управління, сприяючи створенню джерела кваліфікованих політиків, найкращі з яких можуть бути обрані на роль майбутніх лідерів країни.
Без розширення повноважень місцевих політиків Україна не зможе еволюціонувати в справжню демократичну державу, а надії Майдану на перетворення України на сучасну європейську демократію так і не виправдаються.

Сьогоднішня правляча політична верхівка може протестувати проти передачі частини своєї влади із центру на місцеві рівні, бо це обмежить її контроль над допуском до місцевої та національної політики. Посилення політичної конкуренції є прямою загрозою інтересам нинішніх політичних лідерів.
Тому деякі з найвпливовіших людей в Україні можуть протистояти й чинити опір будь-яким реальним спробам децентралізації влади.
Звичайно, політичні лідери країни не озвучують, що вони проти втілення такої реформи лише тому, що вона зменшить їхню владу, члени будь-якої впливової групи можуть стверджувати, що ніхто, крім них, не здатний впоратися з їхніми повноваженнями.

Дехто може стверджувати, що децентралізація стимулюватиме сепаратизм. Але торік українці стали свідками протилежного – вразливість до сепаратизму була фактично підсилена централізацією через те, що в регіонах не було впливового місцевого керівництва, яке могло б стати на захист України.
Демократична децентралізація гарантує, що кожен регіон матиме всенародно обраних місцевих керівників, наділених реальними повноваженнями й тому по-справжньому зацікавлених у захисті своєї країни.
Звісно, побоювання, що владу в місцевих радах та органах самоврядування можуть захопити олігархи чи корумповані особи, є виправданими. Така небезпека завжди існує в суспільстві.

За матеріалами:
Т. Милованов (Пітсбурзький університет),
Р. Майєрсон (Університет Чикаго,
лауреат Нобелівської премії з економіки 2007 р.),
Ж. Ролан (Каліфорнійський університет, Берклі), УП
Газета

Політичний гумор
Наступающий Новый Год – Год Свиньи. Мы спросили у Олега Ляшко:
- Каким будет 2019 год для депутатов?

Олег Валериевич, сделав неприличное лицо, загадочно хрюкнул и сказал:
- Запомните, в каком блюде вы проснулись на новогоднем корпоративе, так тому и быть!
1. В "Оливье" - значит, год пройдёт спокойно и традиционно.
2. В "Мимозе" - год обещает новые знакомства (скорее всего, после президентских выборов).
3. В "Селёдке под шубой" - год не предвещает ничего хорошего - вы не попадёте в новый парламент.
4. В салате с крабовыми палочками - вас ожидает бурный курортный роман.
5. В "Цезаре с курицей" - изберут депутатом ещё раз.
6. В "Цезаре с креветками" - выиграете много денег.
7. В солёных грибах или огурчиках - вас весь год будут мариновать в НАБУ за ложные сведения в Е-декларации.
8. В горячих закусках - вы крепкий чувак, как всегда наобещаете, наврете и выкрутитесь!
9. Если вы промахнулись и никуда мордой не попали - год будет нетрадиционным и непредсказуемым.

Вітання
Прийміть сердечні вітання
з Новим, 2020 роком та Різдвом Христовим!
Новий рік – це свято, яке було і залишиться символом сподівань і добра. І хоча нелегкі часи переживає наша держава – українці вистоять, піднімуть голови та встануть з колін. Врешті-решт зрозуміють, що треба робити, щоб здолати всі негаразди та побудувати розвинену демократичну соціальну державу. І тоді збудуться слова Тараса Шевченка: «І на оновленій землі врага не буде супостата, а буде син, і буде мати, і будуть люди на землі!» Дорогі друзі! Нехай прекрасні зимові свята принесуть мир, спокій і злагоду, впевненість у майбутньому. Міцного Вам здоров’я, успіхів, родинного щастя, достатку і благополуччя! Хай 2020 рік принесе всім нам віру, що добро переможе!

Політвиконком Соціалістичної партії Олександра Мороза

Супутник чесного життя © 2008. Всi права захищено. Сайт розроблено в Finesse